14 Kasım 2014 Cuma

BEZE YAPIMI


Uzun zaman oldu blogdan ayrı kaldım.Yoluna konulması gerekenleri kolayladım.. Artık tekrar buradayım .Yazılara ve tariflere son hız devam. Tabi ki yazar değilim. Tarifleri verirken içimden o an geçenleri sizlerle paylaşmayı seviyorum. Şuan bu yazıyı yazarken kulağımda çok sevdiğim eski bir şarkıda bana eşlik ediyor. "BOŞ VERMİŞİM DÜNYAYA"....Arada bir boş vermek lazım değil mi? Parçayı dinlerken yine bir an geçmişe döndüm.. Çocukluğumun şarklıları bunlar hep.. Ajda Pekkan , Nilüfer, Barış Manço,Erol Evgin ..Bizim evimizde en  çok dinlediğimiz sanatçılardı.40 yaşına geldim hala dinlemekten büyük bir keyif alıyorum. Peki geçmişe döndüğünüzde yemekten keyif aldığınız ne vardı? Benim aklıma birden beyaz pamuk gibi  yediğimiz beze geldi..  Güzel bir beze tarifini sizinle paylaşmak istedim. Eğer benim yaş gurubumdaysanız çocukluk çağında eminim  bezeden bol bol yemişsinizdir. Beze aslında  evde yapabileceğiniz kolay bir tarif. Sadece pişirirken biraz zaman alıyor.Ama sonu güzel bitiyor merak etmeyin. Hadi afiyet olsun.

Gerekli Malzemeler


  • 3 Yumurta akı
  • 4 Kahve fincanı toz şeker
  • 1 kahve kaşığı sirke


Gerekli Mutfak Eşyaları



  • Çırpma  işlemi için  derin bir kap
  • El mikseri
  • Fırınınıza uygun fırın tepsi
  • Tepsinize uygun boy veya adette pişirme kağıtları

Özellikleri

Hazırlanış zorluk derecesi: Oldukça kolay
Kişi sayısı: 3 yumurtadan yaklaşık 10-15 adet beze çıkartabilirsiniz. Ancak bezelerin büyüklüğünde adet sayısını etkileyen faktördür.
Saklama süresi ve şekli: Hava almayan bir kapta veya yemek poşetlerinde serin yerde saklanmak kaydıyla 2 gün içinde tüketilmesini öneririz.
Pişip pişmediğini anlamak için bir adet bezeyi pişme suresinin sonuna doğru kırıp içine bakmamız gerekebilir. İçinin nemli veya ıslak kalmaması gerekmektedir.  Pişirme suresini ortalama olarak veriyorum. Bazı fırınlarda 1 saat gibi  bir sürede pişebilen bezeler bazı fırınlarda 1 saat 15 dk ya kadar uzayabiliyor.

Hazırlanışı

  • Yumurtaların aklarını dikkatli bir şekilde  sarılarından ayırın.
  • Ayırdığınız akları çırpma işlemini gerçekleştireceğiniz kaba koyun ve şekeri yavaş yavaş ilave ederek çırpın. 2-3 dakika daha çırptıktan sonra 1 kahve kaşığı sirke ilave ederek çırpma işlemine devam edin .
  • Yaklaşık 3 -4  dakika kadar devam ettikten sonra çırpma işlemine son verinElde ettiğiniz harcı pişirme kağıtlı tepsinize  bir kaşık yardımıyla koyun . Harcınızı dilerseniz krema torbasıyla da sıkarak ve şekiller vererek  tepsilere yerleştirebilirsiniz.
  • 100 derecelik önceden ısıtılmış fırında 1 saat 10 dakika kadar pişirmeniz gerekmektedir.(*)



 (*)Pişirme suresini ortalama olarak veriyorum. Bazı fırınlarda 1 saat gibi sürede pişebilen bezeler bazı fırınlarda 1 saat 15 dk ya kadar uzayabiliyor.

Sevgiyle kalın..
 © 2014 Kurabiyem.net

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder